Тестування стретч-плівки
Тестування стретч-плівки включає в себе серію основних тестів, щоб гарантувати безпеку товарів у системах на піддонах, а також безпеку людей, які беруть участь у їх транспортуванні і використанні.
Існує кілька методів тестування, але всі вони в кінцевому підсумку переслідують одні й ті ж цілі: підвищити безпеку товарів, оптимізувати упаковку та отримати більш економічні та стійкі рішення.
Що таке випробування стретч-плівки
Стретч-плівка — це матеріал, який в основному складається з поліетиленів (LLDPE) і відрізняється своєю здатністю до розтягування. В пакувальній промисловості стретч-плівка відіграє важливу роль, оскільки використовується для певних продуктів. Її основна функція — підвищення стійкості вантажу при зберіганні і транспортуванні.
Тестування стретч-плівки включає в себе серію тестів для оцінки придатності матеріалу для захисту вантажу. Ці випробування розділені на основні випробування, використовувані для характеристики критичних властивостей плівки, і випробування для вимірювання стабільності упаковки.
Переваги тестування стретч-плівки
Випробування стретч-плівки дозволяють компаніям отримати більш глибокі знання про характеристики цього матеріалу і його захисних здібностях, передбачаючи потенційні проблеми в лабораторних умовах до їх застосування в реальному циклі роботи.
До переваг цих тестів можна віднести:
- гарантію правильного накладення стретч-плівки і стійкості вантажу;
- визначення правильного протоколу упаковки для транспортованих продуктів;
- визначення правильного кількості використовуваної плівки, оптимізацію кількості пакувального матеріалу;
- скорочення викидів вуглекислого газу і зниження витрат на матеріали і транспортування.
Кому може бути корисна перевірка стретч-плівки
Проведення випробування стретч-плівки необхідно для будь-якого виробництва, яке відвантажує свою продукцію на піддонах. Це стосується як виробника плівки, так і тих, хто використовує її для безпеки товарів.
Методи і правила, які необхідно враховувати
Різні організації по стандартизації тестування включили ряд тестів для оцінки здатності стретч-плівки захищати вантаж. Тести для визначення критичних властивостей плівки включають:
- Відшаровування стретч-плівки
Цей тест використовується для визначення міцності зчеплення між двома шарами плівки, щоб дізнатися, який з двох шарів (зовнішній або внутрішній) може зчіплюватися з більшою або меншою силою. Це необхідно для того, щоб знати, як використовувати рулон в паллетоупаковщиках, щоб клейовий шар завжди контактував з вантажем, навколо якого він намотується. Якщо б цей шар був звернений назовні, це могло б призвести до проблем з заїданням піддону всередині контейнера вантажівки, а тюки могли б зламатися при вантаженні або розвантаженні.
- Стійкість до проколу
Це використовується для визначення стійкості стретч-плівки до проколювання і того, чи підходить вона, наприклад, для упаковки продуктів з загостреними або гострими краями.
- Властивості при розтягуванні
Це тест для визначення максимальної стійкості плівки до розриву і її максимального подовження до розриву. Чим міцніше плівка, тим менше шарів буде потрібно для досягнення необхідного рівня стійкості вантажу при зіткненні з механічними впливами при транспортуванні.
- Остаточна розтяжка перед розривом
Цей тест проводиться з плівкою, все ще знаходиться в рулоні, та використовується виробниками стретч-плівки, щоб дізнатися відсоток попереднього розтягування, який плівка і рулони можуть гарантувати при використанні палетопакувальником. Цей тест може застосовуватись для визначення кривої залежності напруги від деформації розтягується плівки і для визначення моменту, коли еластична область змінює форму до розриву, іншими словами, область, в якій плівка повинна бути розтягнута для оптимальної експлуатації.
- Стійкість до розриву
Використовується для визначення сили розриву плівки. Краї рулонів плівки зазвичай найбільше пошкоджуються при зберіганні і транспортуванні. Після установки на паллетоупаковщиках, якщо край буде пошкоджений, дефект може поширюватися з певною швидкістю і зруйнувати матеріал. Чим вище опір плівки до розриву, тим менше вона порветься в процесі розкручування. Часто з-за низького опору до розриву плівка не може бути піддана високому рівню попереднього розтягування, так як вона постійно розривається, що призводить до більшого використання матеріалу.
Крім того, існує ряд протоколів випробувань, щоб перевірити, чи правильно була накладена машинна стретч-плівка, з метою підвищення стійкості упаковки:
- Сила утримання
Цей тест використовується для визначення сили, прикладеної плівкою до продуктів або упаковок, навколо яких вона намотується. В ідеалі утримуюча сила повинна бути максимальною, яку продукт або упаковка можуть витримати без деформації після нанесення плівки. Однак сам по собі цей параметр не гарантує стабільності палети.
- Товщина плівки після упаковки
Вимірюючи товщину плівки в шарі після упаковки, можна дізнатися, чи був він попередньо розтягнутий до оптимальної області використання. Наприклад, якщо застосовувалася плівка товщиною 23 мкм і на піддоні ми вимірювали, що один шар плівки має товщину 16 мкм, це означає, що плівка не була правильно попередньо розтягнута, а стійкість навантаження перебуває під загрозою. І навпаки, якщо після вимірювання вищевказаної плівки ми отримуємо товщину 9 або 10 мікрон після обмотування, це означає, що вона була правильно попередньо розтягнута. Сам по собі цей параметр не гарантує стабільності палети.
- Загальна вага плівки після упаковки
Знаючи загальний вага використовуваної плівки, її щільність, загальна кількість шарів і товщину плівки після обмотування, можна отримати приблизне значення для загального відсотка розтягування (до розтягнення через каретки попереднього розтягування + пост-розтягнення із-за сили між роликом і упаковкою, до якої прикладена плівка).
Якщо загальний відсоток розтягування близький до відсотку попереднього розтягування, вказаним виробником під час тесту, ми можемо підтвердити, що плівка відповідає необхідним характеристикам.
На додаток до цих параметрів необхідно вивчити використовується розташування піддонів, якість і міцність первинної та вторинної упаковки, а також розподіл плівки і цикли обмотки. Враховуються кількість шарів, які розподілені по всій висоті вантажу, і швидкість обмотування.
- Останній тест на жорсткість
Під час цього випробування вантаж розміщується на вершину горизонтальної платформи, яка прискорюється до досягнення постійної швидкості протягом певного періоду часу.
Вантаж починає деформуватися при проходженні цього випробування. Якщо ця деформація не перевищує зазначені межі, упаковка вважається жорсткою для цієї швидкості обмотування, і плівка була нанесена правильно, щоб витримати сили горизонтального прискорення, яким вона може піддатися під час транспортування.
Цей тест описаний в стандарті EUMOS 40509 — метод тестування, зазначений у Директиві 2014/47/EU для підвищення безпеки дорожньо-транспортного вантажу в Європі.
У цьому регламенті основна увага приділяється кріпленню вантажу, оскільки воно вважається основоположним для безпеки дорожнього руху. У директиві зазначається, що вантаж повинен бути упакований і закріплений таким чином, щоб він міг витримати будь прискорення або уповільнення, яке відбувається під час руху транспортного засобу.
З урахуванням цього був створений метод EUMOS 40509 — система динамічних випробувань, яку можна використовувати для оцінки жорсткості і безпеки упаковки, яка є частиною методів випробування стретч-плівки.
- Команда Манупакеджинг напередодні різдвяних свят щиро бажає всім нашим партнерам та компаніям України процвітання та успішних результатів у новому році!
- Рулонні прес-підбирачі — популярне сільськогосподарське обладнання в Україні. На ринку представлений величезний асортимент професійних та бюджетних моделей від різних виробників. Які машини найпопулярніші серед українських аграріїв та при цьому демонструють найкращі результати? Найпопулярніші прес-підбирачі в Україні та чому саме їх обирають наші фермери. Орієнтуємося на продаж, популярність бренду та ефективність обладнання.